Translate my blog! Translate my blog! Translate my blog! Translate my blog! Translate my blog!
hit counter html code
Antall besøkende



søndag 27. februar 2011

Vinterens roser...

I vinterkulda er det viktig å holde humøret oppe, og da er det veldig fint å ha en hobby som man kan kose seg med! 
Det er så mange ting som er gøy å holde på med, vanskelig å velge seg ut bare en hobby... det viktigste er jo å ha noe man liker å gjøre!

Det er jo også hyggelig å få roser av sin kjære :-)


Sykurs på Lille Stasjon er alltid koselig!  
Denne gangen ble det et kurs om silkebåndsroser. Vår sylærer Bente viste oss fantastiske små roser som hun har laget på dåpsluer! Rosene er sydd av tynne silkebånd og utfordringen er å de til å likne på ordentlige roser! 


Dette ble en prøve, og man kan bruke slike små stoffbiter med pynt på til toalettvesker eller sydd inn på en veske. Jeg prøvde meg med rosa og hvite roser. Det finnes mange forskjellig farger på silkebåndene, så her er det bare å finne sin favoritt! Bildet er av mine roser så langt jeg kom på kurskvelden, nå gjenstår bar en liten stilk før jeg kan bruke denne i et annet prosjekt.. 

Så må jeg vise frem det gamle Singersybordet som jeg har fått!


Bordet har fått hedersplass i stua! 
De gamle maskinene er mer et møbel som kan stå fremme, enn de moderne hvite kassemaskinene som vi har i dag. Ikke like mange sømmer å kunne stille inn her, men i skuffen ligger en eske med ekstrautstyr og de hadde mer enn en syfot å velge i.

Vinterens Ski-VM i Holmenkollen må vi også få med oss. Hennummusikken har deltatt i folkelivsprosjektet, og vi reiste inn til Oslo og spilte for publikum i Midtstubakken torsdag 25.februar.

Det var en tåkefylt dag, men veldig moro å delta!
Klarinetter tåler lite kulde, og dermed ble det plastklarinetten som måtte hentes frem. Men også fingrene må passes godt på når man spiller ute i kulda på vinteren. Etter idé fra en musikk-kollega har jeg sydd trekk til klarinetten, med hull til å stikke hendene inn fra siden. 


Det fungerte veldig bra! Fingrene klarte seg utmerket!


Veldig moro å være musikant under Ski-VM!




1 kommentar:

  1. Hei.Nydelige roser.Sybordet kjempe fint.Koselig med VM Ønsker deg en riktig fin Tirsdag.Klem fra Bodil.

    SvarSlett